POZNAJ PRACĘ SERWISU SHIMANO PODCZAS MISTRZOSTW ŚWIATA W KOLARSTWIE SZOSOWYM

Podczas ostatnich Mistrzostw Świata UCI w Kolarstwie Szosowym widok rozpoznawalnego niebieskiego koloru SHIMANO sygnalizował kolarzom, że pomoc jest na wyciągnięcie ręki. Neutralny serwis SHIMANO był w gotowości dla wszystkich zawodników, niezależnie od kategorii wyścigu, kraju pochodzenia, czy grup komponentów zamontowanych na rowerach. Personel SHIMANO był obecny przy kolarzach leżących na szosie po ciężkich upadkach oraz przy zawodnikach potrzebujących zmiany koła po złapaniu flaka.

NIEBIESKA ARMIA

Tak duże wydarzenie z 12 różnymi konkurencjami wymaga dosłownie armii, aby zapewnić, że każdy zawodnik dotrze zarówno na start, jak i metę swojego wyścigu.

Na miejscu było 14 osób, w tym sześciu mechaników. Byli oni odpowiedzialni za cztery samochody SHIMANO, dwa motocykle i ciężarówkę.

SPRZĘT SERWISOWY

24 kompletne rowery, wyposażone w nową grupę DURA-ACE Di2 (12 z hamulcami szczękowymi, 12 z tarczowymi), włączając pedały DURA-ACE, Speedplay i Look, aby obsłużyć praktycznie wszystkich kolarzy 

20 karbonowych zestawów kół pod szytki DURA-ACE z kasetami 11-28 (modele C50 i C40 z szerokimi obręczami ze specjalnej edycji dla kolarzy sponsorowanych przez SHIMANO)

20 karbonowych zestawów kół pod dętki DURA-ACE z kasetami 11-28 (C35 i C50) 

40 specjalnych kaset juniorskich (14-28 są zgodne z juniorskimi przełożeniami, które nie mogą przekraczać kombinacji 52-14)

Masa wszelkich komponentów, części, akcesoriów, czy narzędzi, które można sobie tylko wyobrazić, w tym pełna kolekcja butów w rozmiarach od 36 do 47

 

PRZED WYŚCIGAMI

Każdy dzień wyścigowy rozpoczynał się od sznura zawodników przejeżdżających przez neutralny serwis SHIMANO w strefie startowej. Personel pomagał we wszystkim, od poprawek napędu, po naprawy rowerów uszkodzonych podczas lotów. Nawet taka gwiazda jak Rigoberto Urán Urán odwiedziła nas, by wymienić uszkodzoną manetkę. Tuż za nim podjechał kolarz z Hongkongu, chcący wypożyczyć rower SHIMANO po tym, jak jego zaginął podczas lotu. 

PODCZAS WYŚCIGÓW

 

Podczas czasówek SHIMANO wypożyczało swoje samochody jako pojazdy jadące za kolarzami mniejszych zespołów, nie posiadających własnych aut. SHIMANO zostało również poproszone o pomoc krajom, których zawodnicy mieli ustalone czasy startów zbyt blisko siebie.

 

Podczas wyścigów ze startu wspólnego neutralny serwis SHIMANO pomagał we wszystkim, począwszy od flaków, po szybkie posadzenie kolarzy z kraks z powrotem na rowery. „Ta część pracy była najbardziej wymagająca podczas konkurencji juniorskich, gdzie ogień idzie od początku do końca. Powoduje to, że wielu z nich w pewnym momencie upada”, wyjaśnia Joost Hoetelmans (specjalista ds. marketingu sportowego w kolarstwie szosowym).

 

Podczas wyścigu ze startu wspólnego elity mężczyzn personel SHIMANO przewiózł ciężko kontuzjowanego Mathew Haymana wraz z jego rozbitym w pół rowerem z powrotem do namiotu australijskiej drużyny, gdzie poszkodowany natychmiast otrzymał pomoc lekarską.

 

O dziwo, według Hoetelmansa, upadki nie były najbardziej stresującymi momentami dla niebieskiej armii. „Podczas dwóch dni wyścigi juniorskie kończyły się o godzinie 12:30, a następna kategoria startowała o 13:30. Co dawało nam 45 minut na zmianę 40 kaset. Do tego pomogliśmy dwóm juniorkom z Etiopii, które nie wiedziały nawet, że potrzebują specjalnej juniorskiej kasety.”

 

PO WYŚCIGACH

 

„Pierwszą rzeczą, którą robimy po każdym wyścigu, jest poszukiwanie kolarzy (według numerów startowych) w celu odebrania wypożyczonych sprzętów, takich jak rowery czy koła. To oznaczało ściganie faceta z Erytrei, innego z Egiptu, i tak dalej”, wyjaśnia Hoetelmans. Po dokładnym wyczyszczeniu całego sprzętu, w tym samochodów i motocykli, nadchodzi czas na przygotowanie się do kolejnego dnia.

I TO BY BYŁO NA TYLE

 

Patrząc wstecz na te dziewięć dni, Shimano pomogło w takiej czy innej formie zawodnikom z co najmniej 40 krajów. Gdy Hoetelmansowi przypomni się o tym niezwykłym wyczynie, ten wtóruje: „Tak, wykonaliśmy świetną robotę, ale tak jest zawsze... to jest to, co robimy. O to właśnie chodzi w neutralnym serwisie.”

 źródło: https://bikenews.shimano-eu.com/poland/pl/follow-shimano-neutral-service-at-road-world-championships

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl