Kategorie
- Merida Big Nine 29" (119)
- Big.Nine 10K (3)
- Big.Nine TR 8000 (5)
- Big.Nine XT (5)
- Big.Nine 3000 (5)
- Big.Nine TR Limited (7)
- Big.Nine TR 600 (10)
- Rower mtb Merida Big Nine 700 (10)
- Big.Nine 500 Lite (1)
- Big.Nine 500 (9)
- Big.Nine 400 (10)
- Big.Nine 300 Lite (4)
- Big.Nine 300 (12)
- Big.Nine 200 (5)
- Big.Nine 100 (14)
- Big.Nine 60 (2)
- Big.Nine 20 (16)
Producent
Dostępność
Merida Big Nine 29"
Przez lata BIG.NINE był częścią wielu sukcesów, od zwycięstw w lokalnych wyścigach MTB po triumfy w Pucharze Świata MTB XC i mistrzostwach świata. Cross country i maratony MTB wciąż się jednak rozwijają, podobnie jak nasz BIG.NINE. Spotkaliśmy się z zawodnikami związanymi z MERIDĄ, dobrze znanym i uznanym Jose Antonio Hermidą oraz wschodzącą gwiazdą Gaią Tormeną, by porozmawiać o BIG.NINIE, o tym, co pomógł osiągnąć w przeszłości i w czym może pomóc w przyszłości.
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w sklepie
Dostawa: 1-2 dni
Dostępność: Dostępny w magazynie
Dostawa: wysyłka 3-4 dni, odbiór osobisty po kontakcie
Dostępność: Dostępny w magazynie
Dostawa: wysyłka 3-4 dni, odbiór osobisty po kontakcie
Dostępność: Spodziewana dostawa
Dostępność: Spodziewana dostawa
Dostępność: Spodziewana dostawa
Dostępność: Spodziewana dostawa
Dostępność: Spodziewana dostawa
Dostępność: Spodziewana dostawa
Nowy BIG.NINE pozostaje wierny swoim korzeniom. Przepis na niego uwzględniał jednak trochę więcej pikanterii, więc stać go na więcej niż kiedykolwiek. Większy prześwit na opony poprawia komfort i przyczepność, progresywne podejście do rozmiarów ramy i geometrii oznacza, że rower lepiej radzi sobie w trudnym i wymagającym technicznie terenie. Jest również gotowy na regulowane sztyce, które stają się kluczowym elementem wyposażenia nawet w świecie wyścigów.
Nasze progresywne podejście do geometrii wywodzi się z naszych najnowszych rowerów enduro i all-mountain. Zaadaptowaliśmy je, uwzględniając potrzeby użytkownika BIG.NINE'a. Kąt podsiodłowy wynosi obecnie 75.3° (jest o 1,8° bardziej stromy niż wcześniej), by pomóc kontrolować przód roweru na podjazdach. Choć jest bardziej stromy niż wcześniej, dopasowaliśmy go, by pasował do bardziej pofałdowanego terenu, wciąż jest więc bardziej płaski niż w modelach ONE-SIXTY i ONE-FORTY.
Znacznie krótsza rura podsiodłowa przekłada się na większy komfort, gdy używasz klasycznej sztycy. Zwiększa się wtedy jej wysunięcie, co przekłada się na większą powierzchnię sztycy, która się ugina, dając większy komfort. Krótsza rura podsiodłowa zwiększa także przekrok od 40 do 90 mm, w zależności od rozmiaru ramy. Dodaje to większej pewności początkującym, ale daje także agresywny wygląd nisko osadzonego roweru, zgodnego z innymi rowerami MTB MERIDY. Oczywiście, krótsza rura podsiodłowa pozwala również zastosować regulowaną sztycę.
W modelach z karbonową ramą CF długość dolnych rur tylnego trójkąta jest dopasowana do rozmiaru ramy, a pozostałe elementy geometrii są wspólne dla różnych rozmiarów. Jadąc rowerem cross country, zawodnik często musi pozostać na siedząco dla maksymalnej efektywności. Gdy dolne rury tylnego trójkąta rosną proporcjonalnie wraz ze wzrostem zasięgu, zachowane jest odpowiednie rozłożenie ciężaru między przodem i tyłem roweru. Pozwala to uzyskać znakomitą charakterystykę jazdy na podjazdach i w zakrętach, zwłaszcza w zakrętach na płaskim.
Reprezentując najnowsze osiągnięcia techologiczne w cross country, maratonie MTB i down country, nasz BIG.NINE nie ogranicza się jedynie do innowacji w obrębie projektu ramy. Korzysta również z najnowszych osiągnięć związanych z napędami. Gdy liczy się każda sekunda, każdy ruch mięśnia musi przekładać się na ruch do przodu, nawet w najbardziej wymagających warunkach.
Niektóre z naszych modeli mają najnowsze napędy SRAM typu T, łączące sprawdzoną bezprzewodową technologią AXS z lepszą niż kiedykolwiek zmianą przełożeń dzięki nowemu sposobowi połączenia z ramą i designowi, który zmniejsza ryzyko uszkodzenia przerzutki na trasie. Nowe napędy typu T świetnie radzą sobie ze zmianą przełożeń pod obciążeniem, pracą łańcucha, są trwałe, odporne na uszkodzenia i łatwe do ustawienia. Wszystko to idealnie pasuje do naszych nowych BIG.NINE'ów.
Nowe napędy SRAM typu T są dostępne zarówno w czołowych grupach XX, jak i przystępniejszych cenowo GX, co pozwala wykorzystywać je w różnych modelach BIG.NINE.
Komfort i przyczepność to dwa kluczowe atrybuty wiążące się z nowoczesnym rowerem górskim. Większy komfort może zmniejszać zmęczenie zawodnika, pomagając mu dłużej jechać na wysokim poziomie. Z kolei większa przyczepność pomaga pokonywać trudne technicznie sekcje szybciej i z większą pewnością. By poprawić te dwa elementy, zwiększyliśmy prześwit na oponę, dając możliwość założenia opon o szerokości do 2,4". Szersze opony zwiększają również odporność na przebicia.