Silex - "wschodząca gwiazda gravelowego świata?" 0

Magazyn "GRAN FONDO" przeprowadził test "12 najbardziej ekscytujących rowerów gravelowych 2018". Znalazła się wśród nich Merida Silex 9000, której rama została wykorzystana także w modelu 6000. Pełna wersja testu znajduje się w wydaniu 006/listopad 2017 czasopisma, które jest dostępne po ściągnięciu aplikacji w iTunes (KLIKNIJ) albo Google Play (KLIKNIJ). Poniżej prezentujemy tłumaczenie obszernych fragmentów recenzji "GRAN FONDO", który określa siebie mianem "najbardziej ekscytującego magazynu rowerowego świata".

 

"Jazda szosówką na szosie może być czasami nie lada bolączką. Marzenia o idealnych nawierzchniach i pozbawionych samochodów górskich przełęczach zmieniają się wtedy w koszmar szalejącej tachykardii. Są godziny szczytu, jesteś otoczony przez metalowe skrzynki. Nieregularne dźwięki klaksonów dziurawią Twoje uszy, gdy setki samochodów mijają Cię z szokującą prędkością […]. Jesteśmy najtwardszą załogą, gdy wspinamy się na legendarne przełęcze jedynie mocą naszych nóg. Ale jesteśmy też najsłabsi, gdy walczymy o swoje miejsce na zatłoczonych drogach chronieni tylko przez cienką lycrę. Szosowcy mają dużo zapału i silną wolę, ale nie są w stanie nic zrobić, gdy lawina metalu zaskoczy ich od tyłu. Rozwiązanie jest równie proste, co oczywiste.


Dla wielu z nas gravel to nie tylko moda czy trend, za którym trzeba podążyć, ale pragmatyczne rozwiązanie wielu problemów, z którymi spotykamy się jako szosowcy na co dzień. Możemy postrzegać to jako rewolucję albo po prostu jako powrót do korzeni. Nie jest zaskoczeniem, że trend ten przywędrował do nas ze Stanów, kraju masywnych samochodów i zuchwałych kierowców, którzy często wydają się szczęśliwi, spychając rowerzystów z drogi. Tragiczne nagłówki pojawiają się w mediach regularnie. Strach przed byciem przejechanym jest realny […]. Niektórych bitew nie warto dłużej toczyć. Szczególnie gdy prawdziwy raj może być bliżej niż mógłbyś przypuszczać. Schowany w sieciach polnych dróżek, leśnych dróg i tajemnych ścieżek, które czekają na odkrycie. Zarówno pierwsi bohaterowie Tour de France, którzy rywalizowali na nieutwardzonych drogach, jak i obecni zawodowcy mierzący się z brukami Paryż-Roubaix są dowodem na to, że ściganie w dolnym chwycie istotnie należy do innej nawierzchni niż asfalt".

 

Testy magazynu odbywały się na 25-km pętli znajdującej się blisko redakcji pod Stuttgartem. "Testowa trasa obejmowała techniczny singletrack, szutrowe ścieżki, sekcje brukowe i szosy z różnego rodzaju asfaltem. Znalazł się na niej także stromy 17-proc. podjazd, który usmażył nam nogi, ostry zjazd, będący wyzwaniem nawet dla najtwardszych zawodników MTB pośród nas, oraz szybki segment, który wycisnął maksimum z niektórych rowerów".


"Nowy Silex Meridy chce wypełnić lukę między rowerami do codziennej miejskiej jazdy, przygodowymi, wyprawowymi i gravelowymi. Aby tego dokonać, zespół rozwojowy Meridy musiał sięgnąć głęboko do swoich zasobów sztuczek i wykorzystać sporo z technologii MTB. Czy karbonowa Merida Silex 9000 to nowa gwiazda na gravelowym firmamencie? Co ma do zaoferowania podróżnikom w swoich wielu wersjach?

 

Merida stoi na czele azjatyckich producentów rowerów i tworzy ramy dla wielu cenionych marek. Krok po kroku sama także skupia się na rozwoju swojej marki i kolekcji rowerów. Merida Silex jest najnowszym dziełem niemieckiego działu rozwojowego (produkcja odbywa się na Tajwanie) i nie brakuje w niej wielu sprytnych szczegółów.  Najważniejszym z nich jest system Disc Cooler, wykorzystany wcześniej w Sculturze Disc i Reacto Disc. Rozprasza on ciepło z tarcz hamulcowych poprzez specjalne aluminiowe żebra przymocowane na ramie. Kluczowe dane pokazują, jak wiele innych pomysłów skrywa ten rower. Silex 9000 może mieć założoną regulowaną sztycę, ma obręcze MTB o wewnętrznej szerokości 21 mm i stylowo zintegrowany zacisk sztycy. Można w nim zmieścić szosowe opony o szerokości do 44 mm albo 2,2” »gumy« na kołach 650b. Merida oferuje także do Sileksa zestaw niedrogich toreb na ramę i pod siodło, które łatwo jest założyć. Raczej niepozorna, ale tym bardziej istotna jest geometria. Inspirowany przez nowoczesne rowery górskie, Silex łączy w sobie długą ramę i krótki mostek. Nowoczesna geometria MTB wpłynęła w tym rowerze także na odległość między siodełkiem a kierownicą, co znacząco zwiększyło pewność podczas jazdy […].


Prowadzenie Meridy Silex jest nawet większym zaskoczeniem niż jej waga 8,05 kg, trzeci najlżejszy wynik spośród testowanych rowerów gravelowych. Po krótkim zapoznaniu się z tym modelem, inspirowana MTB geometria (580-mm górna rura w rozmiarze M) w połączeniu z krótkim mostkiem zapewnia świetne wrażenia z jazdy. Długa główka ramy daje nie tylko więcej miejsca na przymocowanie toreb do ramy, ale podwyższa także nieco przód roweru. Dzięki temu znacznie zwiększa się pewność na ścieżkach i zjazdach. Ten luźny Harleyowy styl oznacza bardzo komfortową jazdę. Z pewnością docenisz ją podczas długich wypraw […]. Rama zachwyca znakomitą równowagą między komfortem a sztywnością i świetnie sprawdza się na całodniowych wycieczkach, czy to na szosie, szutrze, czy ścieżkach w terenie. 35-mm opony Maxxis semi-slick są wspaniałymi wszechstronnymi »gumami« […]. Grupa SRAM Force 1x11 z kasetą 10-42 pracuje świetnie i zapewnia 98% zakresu przełożeń kompaktowej korby 2x11 z kasetą 11-32.

 

Podsumowanie

 

Niespodzianka! Merida Silex 9000 oferuje więcej, niż mógłbyś oczekiwać. Sprytne szczegóły i nowoczesna geometria to nie tylko odważny krok ze strony Meridy, wszystko idealnie sprawdza się także w prawdziwym życiu. Można dyskutować o designie roweru, ale nie o jego funkcjonalności. Silex to znakomity wybór dla tych, którzy lubią wyprawy, oraz dla długodystansowców poszukujących dodatkowego komfortu i pewności podczas jazdy. Dzięki takim cechom Merida Silex jest także świetnym rowerem do codziennej jazdy przez lasy i miejską dżunglę".

Źródło: http://www.rowerymerida.pl/aktualnosci/silex-wschodzaca-gwiazda-gravelowego-swiata.html

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Click Shop | Hosting home.pl