BikeRadar chwali Big.Nine'a 0

"Niesamowicie lekki i wyjątkowo szybki rower. Big.Nine nie bierze jeńców". Tak ocenia Meridę Big.Nine Team BikeRadar, jeden z czołowych rowerowych portali świata. Przyznał on hardtailowi 4 gwiazdki na 5 możliwych.


Poniżej przedstawiamy tłumaczenie obszernych fragmentów testu Meridy Big.Nine Team, który opublikował BikeRadar, jeden z czołowych rowerowych portali świata.

 

"Przyjrzyjcie się jakiemukolwiek wyścigowi Pucharu Świata XC w sezonie 2017 i odkryjecie więcej rowerów z pełnym zawieszeniem niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego? Prawdopodobnie wynika to z coraz trudniejszych technicznie tras i niskiej wagi »fulli« większości marek. Wiele osób zastanawia się, czy hardtail »umarł«. Jeśli marki takie jak Merida mają w tym temacie coś do powiedzenia, odpowiedź brzmi: zdecydowanie nie.

 

Big.Nine Meridy to wyścigowy hardtail dla nowoczesnego zawodnika cross country. Nowością w sezonie 2017 jest dłuższy zasięg (438 mm w rozmiarze 19”), łagodniejszy kąt główki ramy (70°) i rama zapewniająca większy komfort niż wcześniej. Jest to zauważalne w okolicy górnych i dolnych rur tylnego widelca. Merida zaprojektowała płaskie rury w technologii Flex Stay dla lepszego tłumienia wibracji i zmniejszenia zmęczenia na trasie. Inne nowoczesne elementy obejmują tylną piastę w standardzie Boost i pełne wewnętrzne prowadzenie przewodów, które mają wymienne wloty dla łatwej obsługi.



[…] Grupa osprzętu SRAM Eagle idealnie współgra z wyścigowymi genami roweru. Jest lekka, zapewnia żwawą zmianę biegów i świetny zakres przełożeń. Pozostałe części całego zestawu również są high-endowe – hamulce SRAM Level Ultimate, koła Fulcrum i w pełni karbonowe wykończenie. Cała wymarzona specyfikacja w połączeniu z karbonową biegłością Meridy daje rower, który waży zaledwie 8,8 kg w rozmiarze 19”. Trudno znaleźć lżejszy kompletny rower tej kategorii.
 
Mając do czynienia z tak lekkim rowerem, nasze pierwsze wyzwanie obejmowało ostry podjazd. »29er«, który waży mniej niż 9 kg, sprawia, że podjeżdżanie wydaje się pozbawione wysiłku w porównaniu do cięższych maszyn z pełnym zawieszeniem. Na wyjątkowo trudnym technicznie podjeździe można stracić nieco kontroli znanej z fulla, ale na każdym innym podjeździe to rakieta!
 
[…] Rury o specjalnym ukształtowaniu Flex Stay i spłaszczona sztyca sprawią, że jazda będzie bardziej komfortowa. Superlekki hardtail jest równocześnie bardzo szybki […].



Obawialiśmy się, że Big.Nine będzie się zachowywał niepewnie na zjazdach, ale dzięki odpowiedniej geometrii, krótkiemu mostkowi i szerokiej kierownicy czujesz się bardzo pewnie, gdy jedziesz blisko swojej granicy. W rowerze można nawet zamontować regulowaną sztycę, co pozwoliłoby jeszcze mocniej naciskać na zjazdach […].
 
Czas spędzony z Big.Ninem nie pozostawił nam wątpliwości, dla kogo jest przeznaczony ten rower. Wiele marek promuje swoje wyścigowe modele do cross country jako rowery chętne do zabawy, które na trasie potrafią niejedno wybaczyć. Big.Nine pozostaje jednak w pełni wyścigową maszyną, zaprojektowaną dla jak najlepszych osiągów nieznacznym kosztem zabawy. To niekoniecznie złe podejście, ponieważ niektórzy zawodnicy wymagają roweru ostrego jak brzytwa, który nie bierze jeńców […]. Jeśli więc Lycra i kwas mlekowy to dla Ciebie istotne kwestie, Big.Nine jest stworzony dla Ciebie.
 
Ocena końcowa
4 gwiazdki na 5 możliwych
Niesamowicie lekki i wyjątkowo szybki rower. Big.Nine nie bierze jeńców". 

Test oryginalnie ukazał się w majowym wydaniu brytyjskiego magazynu "What Mountain Bike".
 
Źródło: http://www.rowerymerida.pl/aktualnosci/bikeradar-chwali-bigninea.html

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Click Shop | Hosting home.pl